Segítség webáruház üzemeltetéshez

A webáruház elindítása előtt két fontos kérdést mindenképpen mérlegelnie kell anyagi oldalról:

  • Melyek a webáruháza üzemeltetésének jogi feltételei?
  • Mennyibe fog kerülni Önnek a webáruháza elindítása, és aztán annak hosszútávú üzemeltetése?


Egy webáruzház folyamatos üzemeltetése nem kis feladatot jelent, hiszen maga az üzemeltetési tevékenység több mindent jelent, mint folyamat. Sokan azonban azt gondolják, hogy elég csak megnyitni a webáruházat és a többi majd alakul valahogyan, és majd beindul, illetve majd valaki a webáruház üzemeltetését is ellátja.

Ez rossz kezdet és azonnal az első rossz döntés! Ne így tegyen!

Amennyiben Ön nem ért ehhez a témához, bízza a folyamatokat ránk!
 
Mik is ezek az alapvető folyamatok?

  1. Kezdve azzal, hogy a megfelelő webáruház csomagot Önnek ki kell választania.

  2. Megrendelést követően átbeszéljük Önnel, hogy a termékei hogyan kerülnek fel a webáruháza adatbázisába. Van már meglévő termék adatbázisa? Az egy másik webáruházból származik? Pontosítjuk a termékek migrálását.

  3. Termékek feltöltésekor már alapvetően figyelni kell arra, hogy a webáruház kezdeti indulásához a minimális keresőoptimalizálási szabályok már kezelve legyenek, így ebben is segíteni tudunk Önnek.

  4. Önnek a webáruház indításához néhány törvényi előírásnak is meg kell felelnie. Ennek érdekében is segíteni tudunk Önnek.

  5. Technikai beállítások, megfelelő domain név, esetleges aldomain hivatkozások megfelelő beállítása, elektronikus e-mail levelezés beállítása, e-mail forgalom. Ennek érdekében is segíteni tudunk Önnek

  6. A webáruháza ketesőoptimalizálásával kapcsolatos alapvető konfigurálása. Mit is jelent ez pontosan? Nagyon sokat tud segíteni, és rontani is a látogatottság alakulásában. Természetesen ebben is segíteni tudunk Önnek.

  7. Webáruháza szöveges és képi tartalom karbantartása, mindezek frissítése, a termékek frissítése. Ebben is segíteni tudunk Önnek.

 

Mindezeken felül még sok minden más is szóba kerülhet, amihez technikai segítségre, technikai háttértámogatásra lehet Önnek szüksége. Hiú ábránd, hogy bármely szolgáltatónál megrendel egy webáruház bérlés szolgáltatást és annak beindítását követően minden szuperul fog működni.

 

Nem! Ez az elején semmiképpen sem így működik! Mint minden másban itt is nehéz a kezdet!

Fontos beszélni arról, hogy Önnek mik a céljai, mit szeretne, és mennyi idő alatt elérni?

Beszéljünk ezekről, és segítünk Önnek abban, hogy ezeket a célokat minél könnyebben elérhesse, hiszen az Ön sikere ami Mi sikerünk záloga is egyben.



Webáruház indításának lépései

 

Lássuk a megfelelő lépéseket a webáruház elindításához

 

Webáruház indításának 1. lépése: A webáruház bérlés, vagy készítés költségei

Egy internetes webáruház megnyitása nem feltétlenül olyan nehéz, mint ahogy azt sokan gondolják. Ha összevetjük egy hagyományos üzlet megnyitásával, akkor reális esély van arra, hogy egy webáruházat olcsóbb létrehozni, és mindemellett nagyobb vevői potenciállal is bír, hiszen nincs helyhez kötve, szélesebb vevői spektrum tudja elérni a webáruházát. Mindenképpen azzal érdemes kezdeni az egészet, hogy Önnek kell eldöntenie, hogy a webáruházat bérelni szeretné, vagy már rögtön az elején egyedi webáruházat szeretne készíttetni. Ebben mindenképpen jó választásnak bizonyulunk az Ön számára.

 

1. lépés: Költségei, ha minket bíz meg

A költségek tekintetében alapvetően az alábbi 2 opciót kell meghatározni egy webáruház beindításához. Ahhoz, hogy a megfelelő költségekkel kalkulálhasson, fontos eldöntenie, hogy milyen típusú webáruházat szeretne elindítani:

  • Bérelt webáruház
  • Egyedi készítésű webáruház

 

Mi a különbség a kettő között?

Egy bérelhető webáruház rendszerben rengeteg dizájn sablon közül választhat Ön, hiszen ezek előre már el vannak készítve.

Ez a legnagyobb előnye és egyben hátránya is a bérelt webáruháznak, hiszen emiatt jóval olcsóbb, mint az egyedi fejlesztésű webáruház, azonban gyorsan és könnyen beüzemelhető, sőt részben egyedi igényeinek megfelelően egyedileg testreszabható.

Tanácsunk, hogy az első webáruháza létrehozásakor, amennyiben Önnek még nincsenek ilyen irányű tapasztalatai, akkor érdemesebb az olcsóbb lehetőséggel, azaz a bérelhető webáruházzal  elkezdeni – de ennek eldöntése függ az Ön büdzséjétől, a vállalkozása jellegétől, és még akár sok más tényezőtől is.

Fentiek alapján a kalkulálható költsége Önnek:

  • Bérelhető webáruház nálunk: 2.990 Ft-tól indul
  • Egyedi fejlesztésű: kb. 300.000 Ft-tól indul

 

2. lépés: Domain név regisztrálása

Domain név regisztrációnál tulajdonképpen egy egyedi azonosító nevet kap a webáruházához, amellyel megtalálhatóvá válik az internet világában. Ez a beregisztrált domain név lesz az, amely alapján megtalálják a leendő vásárlói. Például a Mi weboldalunk esetében a www.ecofield.hu

Amennyiben webáruházát kizárólag a magyar piacra építi akkor érdemes .hu végződésű domain nevet regisztrálnia, amennyiben nemzetközi terjeszkedében is gondolkodik, akkor más végződésekben is gondolkodhat, pl. .com, .eu, .net, stb, Domain név regisztrációról és a válaszható nevekről ide kattintva tudhat meg további részleteket.

Domain regisztráció költsége: Ha az Ön által választott domain név szabad, akkor az 3000-4900 Ft nagyságrendet jelent éves szinten, attól függően, milyen domain végződést választ. Domain regisztráció esetében érdemes a tevékenységének megfelelő nevet választania, azt esetleg kombinálni a cége nevével. Mindenképpen fontos, hogy ha már meglévő és bevezetett márkáról van szó, akkor a domain névben az szerepeljen, legyen a domain név rövid, hangzatos, könnyen megjegyezhető és utaljon az Ön cégére, illetve webáruháza tevékenységére.

 

3. lépés: Webtárhely vásárlás

A webtárhely szintén egy kiemelten fontos tényezője a webáruháznak, hiszen anélkül nem tud megjelenni az interneten. Érdemes olyan webtárhelyet választania nálunk, ami elég helyet ad ahhoz, hogy minden termékedet kényelmesen fel tudd rakni az oldalra.

Amennyiben Ön nálunk bérli a webáruházat, akkor a webtárhely költségével nem kell külön számolnia, mert azt már tartalmazza a webáruház bérlés csomagja.

 

4. lépés: SSL tanúsítvány

Ahhoz, hogy a webáruházának vásárlói biztonságosan tudjanak vásárolni az Ön webáruházában, úgy webáruházának szüksége van egy úgynevezett SSL tanúsítványra, ez alapfeltétel egy webáruház üzemeltetésben. A biztonságon felül az internetes keresők is előnyben részesítik azon weboldalakat, amelyek SSL tanúsítvánnyal működnek.

Amennyiben az Ön webáruháza SSL tanűsítvánnyal működik, akkor "https" címzéssel kezdődik az Ön wwebáruházának webcíme.

Hasonló látható egy SLL tanúsítvánnyal ellátott biztonságos oldalnál:

ECOfield SSL tanúsítvány URL

Az SSL tanúsítványnak, mint biztonsági tényezőnek is többféle szintje van, így értelemszerűen a díjai is különbözőek. Az SSL tanúsítványokról és azok díjairól részeletesebben ide kattintva tud olvasni.

SSL tanúsítvány költsége: kb. 4.500 Ft/éves díjtól indulnak, kezdetben akár a legolcsóbb megoldás is megfelelő lehet Önnek. A lehetőségekkel kapcsolatosan érdemes velünk konzultálnia.

 

 

A webáruház üzemeltetés költségei

A fentiekben azon tételekről tájékoztattuk Önt, amelyek elengedhetetlenül költséggel fognak járni az Ön részére, azaz megkerülhetetlenek. Ebben a részben az üzemeltetésről adunk tájékoztatást Önnek, amik inkább hosszabb távú költségként jelentkezik Önnél.

 

5. lépés: A termékek fotózása

Ahhoz, hogy egy terméket el tudjon adni webáruházán keresztül kiemelten fontos, hogy a feltöltendő termékekről minőségi fotókat töltsön fel a webáruházába. sok esetben a látvány és segíti a vásárlót a döntésben, hogy vásároljon-e, vagy sem az Ön webáruházában.

Fotósás költségei: Egy profi fotós sok tízezer forintos összeget kér el egy egész napos fotózásért, ami akár az Ön telephelyén, vagy akár egy stúdióban zajlik le. Amennyiben termékenként, vagy képenként számolna, úgy körülbelül néhány száz forinttól, 1-3 ezer forintos összegig szokott terjedni a költség.

 

6. lépés: Pénzügyi tranzakciók

Minden egyes vásárlásnál több opciót kell adnia a vevőinek, hogy a termék árának kifizetését teljesíthessék. Ilyenek lehetnek például:

  • Banki előre utalás
  • PayPal
  • Bankkártyás online fizetés
  • Utánvétel
  • Személyes átvétel az Ön telephelyén

A legtöbb esetben egy harmadik félen keresztül (pénzügyi közvetítő, vagy bank) történik a tranzakció, aki ezért jutalékot vonhat le.

Pénzügyi tranzakciók költségei: 0.5 – 5% a tranzakció összegéből, illetve akár egyszeri szerződéskötési díj velük, ami néhány tízezer forintos nagyságrendet jelent (20-70.000 Ft). Utóbbiakat többnyire Bankkártyás online fizetésnél számolnak fel a magyar bankok, a technikai feltételek megteremtéséért.

 

7. lépés: Fejlesztési és karbantartási költségek

Sajnos a folyamat nem ér véget azzal, hogy elkészítteti a webáruházát és megcsináltatjuk egy webfejlesztővel/designerrel. A webáruháznak folyamatosan fejlesztésre van szüksége, új funkciók beépítésére, hogy naprakész legyen, és minél jobban megkönnyítse a termékek megvásárlását.

Emellett könnyen előfordulhatnak apró meghibásodások, például a megnövekedett forgalmat nem bírja el a régi szerver, és erősebbre kell váltani. Ezen tételekkel azonban a webáruház bérlésénél nem kell számolnia, egyedi fejlesztések bizonyos mértékben igényelhetőek ugyan, de esetleges meghibásodásnál Önt költségek nem terhelik. Itt kizárólag a webáruház tartalmi karbantartásnak vannak költségei, amennyiben azt mi végezzük el Önnek, amelyről részletesebben ide kattintva tud olvasni.

Költségek: Itt nagyon nehét konkrét költségekről beszélni, hiszen ahány webáruház, ahány ügyfelünk annyi féle igény merülhet fel, így minden esetben árajánlatot adunk ezen költségekről, így Önnek is ezt fogjuk tenni.

 

8. lépés: Marketing

Ez az egyik, ha nem is a legfontosabb befektetése Önnek, amit ha ügyesen csinál, akkor akár a befektetett összeg sokszorosát hozza vissza az Ön számára. Lényegében ha megtette a fentiekben felsorolt lépéseket, akkor Önnek van egy megbízható, hatékony, elegáns webáruháza, amely ki tudja szolgálni a vásárlói keresletet. A keresletet pedig meg kell teremtenie. Ebben segíthetünk Önnek.

 

Pontosan erre ad megoldást ez az alábbi folyamat!

A marketingnek több része van. A leghatékonyabb megtérülést hozó megoldás a (de emiatt nagyon idő igényes)  keresőoptimalizálás (SEO), amely részeként a webáruháza oldalait úgy építjük fel, hogy az internetes keresőmotorok (többnyire a Google) az Ön termékeit dobja fel a keresésekre a találati listán.

Egy másik népszerű marketinges elem a közösségi média marketing, aminek részeként a különböző közösségi média felületeken (Instagram, Facebook, Linkedin, Youtube) jutnak el a termékei a vásárlóihoz.

Fentieken kívül még számtalan más marketing eszközt/módszert lehetne felsorolni, de érdemes tanácsot kérnie tőlünk, hogy:

  • Gyorsan szeretne rövidtávú eredményt, vagy lassabban de hosszútávút?
  • Mekkora a büdzséje áll rendelkezésre erreb a célra?
  • Ön szeretné megtanulni, esetleg kiszervezni, vagy saját belső marketing csapatot létrehozni?

Részletesebb információkat kaphat tőlünk ide kattintva a témában.

 

Költsége: Ebben az esetben is nagyon nagy a mozgástér a költségben, hiszen a költség nagysága attól függ, hogy Önnek milyen igényei vannak, ezért minden esetben egyedi ajánlatot adunk Önnek, miután megbeszéltük Önnel az igényeit.

 

Webáruház nyitás jogi feltételei

Ezen témában részeleteket ide kattintva olvashat a weboldalunkon.


Technikai segítség, technikai támogatás a webáruház üzemeltetésében, beindításában

Hogyan?Ha Ön jelenleg nem rendelkezik a szükséges információkkal a webáruház elindításához, nincsen megfelelő szaktudása, vagy szakembere a webáruház üzemeltetés technikai feltételeinek megvalósításához, akkor mindenképpen javasoljuk, hogy kérjen tőlünk segítséget. Hívhat minket telefonon a +(36) 20 339-2360 telefonszámon, hol azonnal fogadjuk hívását, és válaszolunk kérdéseire. Illetve írhat nekünk e-mail üzenetet ide kattintva, ahol leírhatja kérdéseit, problémáját, amelyet elküldhet részünkre. Ezt követően kapcsolatba lépünk Önnel.

Technikai támogatás (SaaS formában)

A felhőalapú szolgáltatások legegyszerűbb fajtája.  Ügyfeleink részére a bérelt webáruházak technikai háttér támogatását is SaaS formában látjuk el. Ezalatt az általunk fejlesztett és hosztolt szoftvereket értjük, amelyeket ön, mint ügyfelünk az Interneten keresztül ér el és előre meghatározott eseti, havidíj, évesdíj, vagy licencdíj fejében vehet igénybe, mint kiegészítő szolgáltatás.


© 2021. Minden jog fenntartva. Üzemeltető: ECOfield TECH