A Webáruház nyitásához szükséges dokumentumok, engedélyek, információk

 

  • Bár működési engedélyre nincs szükség webáruház üzemeltetéséhez, a kereskedelmi tevékenységet a területileg illetékes jegyzőnek be kell jelenteni.
  • Vannak települések ahol elérhető erre a célra rendszeresített “Kereskedelmi tevékenység bejelentése” elnevezésű bejelentő nyomtatvány, míg máshol érdeklődni kell a jegyzőnél, hogy pontosan milyen módon lehet a bejelentést megtenni.A bejelentést követően a jegyző 10 napon belül határozatot hoz és nyilvántartási számot ad ki. 
  • Valamely gazdálkodási forma megléte. (egyéni vállalkozás, betéti társaság, korlátolt felelősségű társaság, stb...)
  • Termék, vagy szolgáltatás értékesítéshez szükséges tevékenységi kör, vagy körök megléte - feltétlenül szerepelnie kell a  „4791 - Csomagküldő, internetes kiskereskedelem” tevékenységi körnek is!
  • Speciális termék esetén az értékesítéshez szükséges külön szakhatósági engedély szükséges.
  • 2007. március 31-től nincs szükség A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatalnál nyilvántartásba vételre.
  • 2008. március 31-től csomagküldő kereskedelem esetén nincs szükség üzlet, sem pedig vevőszolgálati helyiség fenntartására! Ettől csak abban az esetben lehet eltekinteni, ha vásárlónak nem személyesen kell átvennie a megrendelt terméket.

 

Az Általános Szerződési Feltételeknek az ún. ÁSZF-nek, minden esetben szerepelnie kell az oldalon, amelynek tartalmaznia kell:

Az áruház üzemeltetőjének beazonosítására, továbbá az Ügyfélszolgálat eléréséhez szolgáló adatoknak, melyeket a vásárló számára elérhetővé kell tenni:

  • Név, székhely, levelezési cím. Nem természetes személy esetén a kereskedést képviselő neve és telefonszáma, e-mail címe amelyen az Ügyfélszolgálat ellátása történik.
  • Adószám, cégjegyzék szám, vállalkozói igazolvány szám, nyilvántartó cégbíróság neve.
  • A tárhely-szolgáltató székhelyét, telephelyét, az elérhetőségére vonatkozó adatokat, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címét.
  • Amennyiben a kínált termékek, vagy szolgáltatások értékesítése engedélyhez kötött, annak meglétének igazolása. (nyilvántartási szám feltüntetése)
  • Az áruházban megvásárolható termékek, vagy szolgáltatások ismertetése

Tájékoztatni kell a vásárlót:

  • A termék házhoz szállításának költségéről
  • A szállítási határidőről, szállítás módjáról
  • A regisztráció és vásárlás menetéről
  • A termék átvételi módjáról
  • A fizetési lehetőségekről
  • A garanciális feltételekről
  • Az elállási jogáról.
  • A jogviták rendezési lehetőségéről
  • A felhasználó által megadott adatok kezeléséről
  • A rendszer biztonságáról
  • A fizetési kötelezettségéről

Fontos jogszabályok:

Garancia, jótállás

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

főbb szabályai:

A vállalkozás a szerződésben a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.  A vállalkozásnak igyekeznie kell, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze. A vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával). 

A vállalkozás a vásárló bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről köteles jegyzőkönyvet felvenni. 

Jegyzőkönyv minta

A jegyzőkönyv másolatát mielőbb és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni

 

Elállási jog

A fogyasztók, de a webáruházak üzemeltetői érdekében is a biztonságos internetes vásárlások érdekében a vásárlókkal kötött szerződés részletes szabályait a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet tartalmazza.

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

A megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 (tizennégy) munkanapon belül a vevőnek joga van elállni vásárlási szándékától. Amennyiben a vásárló él ezzel a jogával a webáruházat üzemeltető köteles a termékért kifizetett vételárat visszatéríteni – a szállítási költséggel együtt - a vásárlónak. a 14 napos határidő akkor kezdődik, amikor a termék átvétele megtörtént. A termék visszajuttatási költsége viszont a vásárlót terheli. De ezen túlmenően semmilyen további díjjal a vásárló nem terhelhető. Ha a webáruház elmulasztja az elállásra vonatkozó tájékoztatást, akkor az elállás időtartama 12 hónappal meghosszabbodik. Az elállás részletes feltételeinek közlése mellett, mellékelni kell egy szabvány elállási nyilatkozatot is, de élhet elállási jogával a fogyasztó természetesen saját nyilatkozattal is.
A 14 munkanapon belüli, indoklás nélküli elállás lehetőségéről. (bizonyos termékeknél, szolgáltatásoknál nem kell biztosítani. Javasoljuk az ide vonatkozó törvény tanulmányozását, illetve a törvény kivonatát megjeleníteni az oldalon)

Elállási nyilatkozatminta



A Jogviták rendezése:

Az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot a linkjét elérhetővé kell tenni:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

A fogyasztó fizetési kötelezettsége

Gondoskodni kell arról, hogy a fogyasztó a tudomásul vegye, hogy szerződési nyilatkozata, azaz a webáruházban történő megrendelés rögzítése fizetési kötelezettséget von maga után. Erre az ÁSZF-ben nem árt külön felhívni a figyelmét. Egy gomb aktiválásával pedig csak akkor véglegesítheti a rendelést, ha az erről szóló nyilatkozatot megteszi. Tehát tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

Az általános szerződési feltételeket hozzáférhetővé kell tenni, a másik fél, azaz a vásárló számára, oly módon hogy azt tárolni és előhívni tudja a vásárló.  A webáruházak számára az ÁSZF-ből egy pdf verzió közzététele az általános megoldás.

A vásárlónak küldött csomagnak tartalmaznia kell:

  • A részletes nyomtatott tájékoztatót a 8 munkanapon belüli, indoklás nélküli elállási jogáról
  • A számlát
  • A garancia levelet

 

Az általunk közölt fenti információk tájékoztató jellegűek és nem teljes körűek, ezenfelül azok változhatnak. Ennek értelmében a fentiekben közzétett és ezáltal felhazsnált infromációkért felelősséget nem vállalunk A változások naprakészségét keresse az illetékes hatóságok honlapjain.

Szolgáltatások további jellemzői

A szolgáltatásaink díjfizetési ciklusát megrendeléskor a megrendelői felületen is kitudja választani. A Megrendelés gombra kattintáskor weboldalunk átirányítja Önt az Online Ügyfélkapu oldalunkra, ahol folytathatja a megrendeléshez szükséges adatainak megadását és a regisztrációt.

 

Szolgáltatás keretén belül csomagjainkkal alacsony árakat biztosítunk ügyfeleink részére.

Például a tárhely szolgáltatás megrendelői részére egy teljesen automatizált admin felületet biztosítunk, amelyre a könnyen kezelhetőség és a sokoldalúság jellemző és ahol a különböző aldomain neveit is, e-mail címeit, FTP felhasználóit, MySQL adatbázisait, webes átirányításait, jelszavait és látogatottsági statisztikáit könnyedén megtekintheti és kezelheti. A tárhely szolgáltatás csomagokhoz tartozó kiegészítő szolgáltatások kezelése ilyen formán akár az Ön számára is teljesen egyszerűvé válhat, de szívesen közreműködünk tárhelyének kezelésében, ilyen formán a weboldalának menedzselésében.

 

 

 

Számlainformációit, rendszereink által elkészített díjbekérőinket, végszámlákat, további értesítőinket pedig szintén az Online Ügyfélkapun keresztül tudja megtekinteni. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright ©2018 ecofield.hu - Design by ECOfield

Szolgáltató adatai

Brandnév: ECOfield
Üzemeltető: OPUS Protech Data Kft.
Székhely: 9400 Sopron, S. Horváth J. u. 23.
Levelezési cím: 9401 Sopron, Pf. 15.
Adószám: 25300620-2-08
Közösségi adószám: HU25300620
Cégjegyzékszám: 08-09-027250
Adatkezelés nyilvántartási száma:
Bankszámlaszám: 11737045-20001474
IBAN: HU46117370452000147400000000
SWIFT (BIC): OTPVHUHB

 

Jelenleg weboldalunkat böngészik

Oldalainkat 128 vendég és 0 tag böngészi

Az Ön IP címe / Your IP address: 54.198.212.30

A weboldalon feltüntetett adatok kizárólag tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek. Az ár és szállítási idő változás jogát fenntartjuk!

A termékeknél , szolgáltatásoknál megjelenített képek csak illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek. Oldalainkon lévő esetleges hibákért felelősséget nem vállalunk.
Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek! 

A weboldalon feltüntetett díjak nem tartalmazzák a 27%-os ÁFA összegét! Terméktámogatással nem rendelkező ügyfeleink részére felárat számolunk fel. Felhívjuk figyelmét, hogy csak magyarországi cégek és lakosok fizethetnek Forinttal.

Az árváltozás jogát fenntartjuk!

Google Analytics Alternative Weboldal ellenőrzése