Mindenek előtt kihangsúlyoznám, hogy jelen cikkben nem célom az oktatás jellegű előadás, hiszen, ha részletesen leírom, mit hogyan kell csinálni, akkor nem engem bíz meg a feladat elvégzésével, már ami jelen esetben a landoló oldalak elkészítését érinti. Itt most csak annyi a célom, hogy rávilágítsak ismét egy fontos témára, amely érinti az online marketing tevékenységet. Számos olyan információs weboldal létezik a neten, amely a témát boncolgatja jóval részletesebben, Ők csak kizárólag publikálnak legtöbb esetben, én pedig mint programozó-fejlesztő a megvalósítással foglalkozom. Ezen felül röviden és érthetően a lényegét szeretném leírni Önnek, hogy megértse mi az amit Ön ezek szerint nem tud megoldani, ha már ezt a cikkemet olvassa.
Először is tisztáznunk kell, hogy mi is az a landoló oldal (angol nevén: Landing Page).
Ha az Ön weboldalát, webáruházát vesszük jelen esetben alapul, csak példaként használva, akkor az Ön potenciális ügyfelei, vevői, mint weboldal látogatók azon a bizonyos landoló oldalon találkoznak az Ön ajánlataival, termékeivel először. Ezt történhetet úgy, hogy valamely internetes kereső találati listájának eleme a releváns oldal, másik esetben irányított hírdetés alapján kerül a látogató a releváns oldalra (landoló oldal). Majd miután a látogatóban a találati lista eleme ingert váltott ki, azaz érdeklődik a megtalált oldal iránt, akkor kattint a linkre, betöltődik az oldal és ezt követően a látottak alapján dönti el a látogató, hogy érdeklődik-e tovább az Ön által kínált lehetőséggel, vagy sem. Ezt nagyon rövid idő alatt képes eldönteni a weboldal látogatója, általában elmondható, hogy 5-20 másodperc, amit a kiválasztott oldalon tölt el annak érdekében, hogy a felkínált tartalom választ ad a kérdéseire, problémáira, illetve az adott termékre. Szóval a landoló oldalnak az elsődleges célja, hogy az oldalra érkezőt az alábbiakról győzze meg:
- A látogató jó helyen jár
- Az oldal megoldást, választ ad a kérdéseire, problémáira
- Az oldal a keresett terméket kínálja a látogató részére
Ha a fenti legalább 3 feltétel teljesül, akkor jöhet a landoló oldal további feladata, a látogató meggyőzése a tovább olvasásra és ösztönzés arra, hogy legalább felvegye a kapcsolatot Önnel, jobb esetben megvásárolja a terméket. De ez már egy másik történet!
Azt elérni, hogy másodpercek alatt a weboldal látogatója vonzalmat érezzen a látott tartalommal, a kínált termékkel kapcsolatban, nagyon nehéz elérni. Egy kicsit a "szerelem első látásra" érzéshez hasonlítanám, hiszen ott is másodpercek alatt indul be a kémia.
Igen, igen, Ön most kezd el azon gondolkodni, hogy miről is papolok itten?! Ezért inkább Ön se hezitáljon, hanem inkább ha eredményeket szeretne elérni, keressen bizalommal.
Látja? Ha jó bele gondol, akkor ez amit fentebb olvasott, tulajdonképpen szintén egy landoló oldalnak fogható fel
A végén pedig próbálom Önt meggyőzni arról, hogy lépjen kapcsolatba velem.
Azonban annyiban ez mégis különbözik az általánosságtól, hogy itt nem használok vizuális, grafikai elemeket, további technikákat a cselekvés ösztönzésre. Hiszen jelen esetben nem ez volt az elsődleges cél.